Rittal – de cockpit voor koelaggregaten

27-07-2017

Rittal-diagnosesoftware voor koelaggregaten

Perfecte bediening, snelle ondersteuning bij onderhoud en service en omvangrijke diagnose van bedrijfsgegevens – dat zijn de grote voordelen van versie 3 van RiDiag. De nieuwe versie van de diagnose- en parametreersoftware maakt de bediening en het gebruik van Rittal-koelaggregaten comfortabeler dan ooit.

Met de update naar versie 3 heeft Rittal zijn RiDiag-software voor de diagnose en parametrering van koelaggregaten volledig herzien en duidelijk verder ontwikkeld. Gebruikers zoals planners, onderhoudsmedewerkers of energiemanagement profiteren van tal van nieuwe functies, zowel bij de bediening van de koelaggregaten als bij het op lange termijn registreren van de gegevens. De nieuwe versie biedt bovendien tal van verbeteringen die de service eenvoudiger en efficiënter maken. De software draait onder Windows en kan via USB of in de toekomst via het netwerk met de koelaggregaten communiceren. RiDiag is geschikt voor alle nieuwe Blue-e+-koelaggregaten en koelaggregaten met Comfort-controller. Hierdoor kunnen ook de TopTherm-chillers met RiDiag worden geparametreerd.

Alle apparaatgegevens in een oogopslag

Het nieuwe startscherm toont de gebruiker alle belangrijkste functies van zijn koelaggregaat in een oogopslag. De software geeft een overzichtelijk beeld van de naam van het apparaat, serienummer, huidige temperatuur, bedrijfsuren, systeemmeldingen en andere parameters. Alle functies, weergaven en bedieningsmogelijkheden die het bedieningspaneel aan het koelaggregaat ter beschikking stelt, zijn over het algemeen ook in de software aanwezig. Ook eventuele updates van de firmware kunnen direct via RiDiag worden geladen en op de controller van het koelaggregaat worden geïnstalleerd.

Snelle toegang tot de service

Een bijzonder highlight van de nieuwe versie is de ondersteuning van de gebruiker in geval van service en onderhoud. RiDiag toont alle status- en foutmeldingen van het koelaggregaat en biedt de gebruiker tegelijk uitgebreide hulp. Als de gebruiker de muis over een foutmelding beweegt, toont de software direct een hulptekst waarin staat hoe de fout kan worden opgelost. Ook een service-aanvraag bij de Rittal-Service kan direct worden ingediend. Via een webformulier stuurt de software de diagnosegegevens direct naar de Rittal-Service. Als de gebruiker de locatie van het koelaggregaat in de configuratie heeft ingevoerd, werkt dit over de hele wereld – de software stuurt de aanvraag naar de juiste Rittal-Service-vestiging. Afhankelijk van de storing kan de servicetechnicus direct de benodigde reserveonderdelen meenemen. Zo kan een storing sneller worden verholpen.

Hogere efficiëntie

De data-cockpit is nieuw in versie 3. Hier kan de gebruiker alle gegevens bekijken en beoordelen. Naast de temperaturen worden ook ingangsspanningen en -stromen naar de motoren weergegeven. De weergave van de EER (Energy Efficiency Ratio) is bijzonder belangrijk voor een energie-efficiënte werking. Hier ziet de gebruiker hoe energie-efficiënt het koelaggregaat is bij welke omgevingsomstandigheden en bij welke instellingen.

De apparaten-cockpit toont de gemeten waarden van alle sensoren in het koelaggregaat. Naast het gedetailleerde koeltechnische regelschema kan ook het elektrische schema worden weergegeven. Bij een storing toont de software ook direct welk component defect is. Dit bespaart tijd en verhoogt de beschikbaarheid.

shutterstock_105322154

Geïnteresseerd?

Neem contact op